ΑΡΧΙΚΗ  |   BODYBUILDING FORUM |   
   
   

Κατηγορίες Άρθρων

  Γενικά
  Διατροφή
  Συμπληρώματα Διατροφής
  Προετοιμασία Αγώνων
  Απώλεια Λίπους
  Προπονήσεις
  Αγώνες Bodybuilding
  Φωτογραφίες Αγώνων
  Ασκήσεις Bodybuilding
  Γυναικείο Fitness
  Για Αρχάριους
  Επιστήμη & Έρευνα
  Συνεντεύξεις
  Videos
  Bodybuilding News

Bodybuilding Forum
  Αρχική Σελίδα Forum
  Φόρμα Εγγραφής
  Επικοινωνία

Γνώμες Μελών
  Πατήστε εδώ για να
δείτε τι λένε τα μέλη
μας για την ιστοσελίδα
και το forum μας!


 


 
Η Σημασία Του Ύπνου Στο Bodybuilding

Η σημασία του ύπνου στη μυική ανάπτυξη
Από την ομάδα του
Bodybuilders.gr

Αφορμη για να γραψω αυτο το κειμενο μου δοθηκε λογο ενως προβληματος που ειχα να αντιμετοπισω προσφατα. Το προγραμμα μου (διατροφικο και προπονητικο) ειχε μπει σε μια τελεια ταξη τον τελευταιο μηνα μετα απο αρκετο καιρο. Ξαφνηκα ομως πριν απο περιπου 2 εβδομαδες αρχισε να πεφτει η αποδοση μου κατακορυφα με το αποκορυφομα, να μην μπορω να σηκωσω ουτε ενα ποτηρι νερο!

Προσπαθησα να χαμηλωσω την ενταση της προπονησης μου, δεν δουλεψε. Να αυξησω τους υδατανθρακες μου, δεν δουλεψε. Να κανω ενα μικρο διαλλειμα, δεν δουλεψε. Το τελευταιο καιρο μαλιστα τα χειροτερεψε και ειχε ως αποτελεσμα να μην μπορω να παω ουτε γυμναστηριο. Τρελαθηκα κ δεν ηξερα τι μου ειχε συμβει....

Κοιταζοντας πισω στις τελευταιες εβδομαδες ειδα οτι αυτο που μου ειχε προξενησει αυτο το προβλημα ηταν η ελλειψη υπνου εν μερη κ ο «κακος υπνος» απο την αλλη. Καποιες βραδιες στην αρχη κ στο ενδιαμεσο ετυχε να ξενυχτησω. Τις υπολοιπες επεφτα για υπνο τη σωστη ωρα, αλλα 2 ωρες πριν ηταν να ξυπνησω κανονικα ξυπναγα για καποιο λογο που δεν θα αναφερω κ μετα δεν μπορουσα να κοιμηθω (για την ακριβια ψευτο-κοιμομουν). Αυτο ειχε ως αποτελεσμα να κοιμαμαι λιγοτερο απο οσο ειχα προγραμματισει. Ενω επρεπε να κοιμαμαι 7 – 7.5 ωρες τις καθημερηνες κοιμομουν 5 – 5.5 ωρες.

Σκοπος αυτου του κειμενου ειναι λοιπον αρχικα να εξηγησω στον ευατο μου και σε οσους τους ενδιαφερει τι επιδραση εχει η ελλειψη υπνου στη ζωη ενος αθλητη. Τελος θελω να δω τι πρεπει να κανω σε μια τετοια περιπτωση για να επανελθω στα κανονικα μου επιπεδα. Θα αναφερθω σε καποια αρθρα που βρηκα στο ιντερνετ, αλλα δεν ξερω αν ειναι εγκυρες πηγες κ επισης δε γνωριζω κ πολλα πραγματα. Επλιζω τα πιο σημαντικα συμπερασματα να βγουν στη συζητηση που θα ακολουθησει μετα απο αυτο το κειμενο.

ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ....

Ειναι γνωστο οτι η ελλειψη υπνου εχει αρνητικες επιπτωσεις στον ανοσηποιητικο συστημα κ στη λειτουργια του εγκεφαλου.

Σε μια κριτικη ενος αρθρου [1] αναφερεται οτι η ελλειψη υπνου εχει ως αποτελεσμα η γλυκοζη να μην μεταβολιζεται σωστα απο τον οργανισμο. Ειναι γνωστο οτι ειναι σημαντικο, το σωμα μας να χρησιμοποιει σωστα την γλυκοζη (δεν θα αναφερθω στους λογους, εχει εξηγηθει πολλες φορες σε αρθρα διατροφης). Επισης το ιδιο αρθρο αναφερει οτι τα επιπεδα της κορτιζολης αυξανονται και τα επιπεδα αυξηντικης ορμονης πεφτουν μετα απο περιοδους ελλειψης υπνου. Αυξημενα επιπεδα κορτιζολης εχουν ως αποτελεσμα να μην αναρωνουμε σωστα κ να μην εχουμε την μυϊκη αυξηση που θα επρεπε.

Συμφωνα με ενα αλλο αρθρο σε ενα website [3], ο υπνος εχει 5 βασικα σταδια.
i- Σταδιο 1 - Διαρκει 5 με 10 λεπτα αφου κοιμηθουμε, τα ματια παλλονται σε καποιο ρυθμο και οι μυες χαλαρωνουν
ii- Σταδιο 2 - Τα ματια σταματουν να κινουνται και οι χτυποι της καρδιας κ η θερμοκρασια του σωματος πεφτει
iii- Σταδιο 3,4 - «Ο βαθυς υπνος», κατι τη διαρκεια του οποιου ο εγκεφαλος προσπαθει να μαζεψει την ενεργεια κατα ενα μεγαλο ποσοστο που θα χρειαστει τη διαρκεια της ημερας, μπαινοντας σε μια φαση αδρανειας κ ριχνοντας τη ροη του αιματος. Επισης η ροη ρου αιματος στου μυες αυξανεται, με αποτελεσμα να αυξανεται κ η ροη θρεπτικων συστατικων στους μυες.
iv- Σταδιο 5 - Το σταδιο αυτο ειναι το σταδιο που ονειρευομαστε. Ειναι σημαντικο γιατι μπαινει η μνημη μας σε μια ταξη, ελεγχουμε τα συναισθηματα μας κ απαλασομαστε απο το αγχος.

Οταν ο υπνος μας αναταρασεται, την επομενη φορα που θα κοιμηθουμε, το σωμα μας προσπαθει να μεινει οσο πιο πολυ ωρα μπορει στο σταδιο 5, για να αναπληρωσει οτι χασαμε προηγουμενος. Ετσι ομως χανουμε χρονο μεσα στα αλλα σταδια που ειναι σημαντικα για λογους που αναφερθηκαν πιο πανω. Αυτο δημιουργει μια αλυσιδωτη αντιδραση κ εχει ως αποτελεσμα να χρειαστουν καποιες μερες για να επανελθουμε εντελως.

Για να επανλελθουμε συμφωνα με την παραπανω πηγη, θα πρεπει σπασουμε τις συνολικες ωρες που χασαμε, κ να προσθεσουμε απο μια ωρα σε καθε μερα. Για παραδειγμα αμα χασουμε 4 ωρες να προσθεσουμε απο μια ωρα στο υπνο μας σε 4 μερες. Οταν δε το φαινομενο ειναι σοβαρο θα πρεπει να επιτρεψουμε στο ευατο μας να κοιμηθουμε οσες ωρες χρειαζομαστε (πχ να παμε διακοπες, η μερικες μερες εκτως).

Αναφορα
[1] Spiegel K, Leproult R, Van Cauter E., Impact of sleep debt on metabolic and endocrine function., Lancet. 1999 Oct 23;354(9188):1435-9.
[2]
http://www.bodybuilding.com/fun/softball12.htm
[3]
http://www.helpguide.org/life/sleeping.htm

Συζητήστε αυτό το άρθρο Bodybuilding στο φόρουμ συζητήσεων του Bodybuilders.gr
 



 Περισσότερες πληροφορίες στην κατηγορία
Γενικά Άρθρα Για Body Building Και Γυμναστική
  5 Μοναδικές Συμβουλές Επιτυχίας Στο Bodybuilding
  10 Μέθοδοι Βελτίωσης Της Σύνδεσης Μυαλού & Μυός
  Τα 12 Χαρακτηριστικά Των Πρωταθλητών Bodybuilding
  Οδηγός Διατροφικής Επιβίωσης Για Τις Γιορτές
  Η Δύναμη Του Bodybuilding Των Γενεών
  10 Μέθοδοι Για Αυξημένη Απόδοση Στο Gym - 2o Mέρος
  10 Μέθοδοι Για Αυξημένη Απόδοση Στο Γυμναστήριο
  Πρόγραμμα «Πιλότος» Για Προπόνηση Bodybuilding
  Δέκα Κανόνες Για Αρχάριους Με Τα Βάρη/Bodybuilding
  Εισαγωγή Στη Σωματική Διάπλαση - Bodybuilding
  Αρχαίοι Έλληνες, Γυμναστική και Bodybuilding
  Αποφυγή Υπερ Προπόνησης Για Bodybuilders
  Αξιολόγηση Burn the Fat, Feed the Muscle
  Βιβλία Bodybuilding Για Προπόνηση Και Διατροφή
  Πως Να Αυξήσετε Το Μεταβολικό Σας Ρυθμό
  Bodybuilding & Δυσανεξία Στη Λακτόζη
   

    Olympia Weekend 2016

   

   


Έλληνες Πρωταθλητές
Σπύρος Μπουρνάζος - Spyros Bournazos
Στράτος Αργυράκης
Μιχάλης Κεφαλιανός - Michael Kefalianos
Βασίλης Μπουζιανάς
Σάκης Τσιλιγκούδης
Αλέκος Σιατραβάνης
Παναγιώτης Σιώτης
Γιάννης Γρίμμης
Βαγγέλης Φύτρος
Μανώλης Καραμανλάκης - Manolis Karamanlakis
Νίκος Σιγάλας
Ιωάννης Γκίνης
Νίκος Αντώνης
Δημήτρης Αναστασάκης
Σταύρος Παπαδόπουλος
Μανώλης Τζινίδης
Δαυίδ Μπαλάσας

Έλατε στην παρέα μας στο Bodybuilders.gr Facebook fan page. Βρείτε Μας Στο Google+ Πατήστε εδώ για να δείτε τα πιο πρόσφατα μας video στο YouTube!

 

 
   
   


ΑΡΧΙΚΗ     |     ΑΡΘΡΑ     |     BODYBUILDING FORUM     |     ΝΕΑ BODYBUILDING  

 Bodybuilding Resources - Αυτόγραφα Bodybuilding - Αγώνες Bodybuilding 2015 

Προστασία Περιεχομένου Copyscape - Οι Παραβάτες Θα Διωχθούν Νομικά

All Rights Reserved 2004 - 2017 © Bodybuilders.gr  -  Designed by METAFORCE
Ιατρικό Disclaimer - Όροι Χρήσης