ΑΡΧΙΚΗ  |   BODYBUILDING FORUM |   
   
   

Κατηγορίες Άρθρων

  Γενικά
  Διατροφή
  Συμπληρώματα Διατροφής
  Προετοιμασία Αγώνων
  Απώλεια Λίπους
  Προπονήσεις
  Αγώνες Bodybuilding
  Φωτογραφίες Αγώνων
  Ασκήσεις Bodybuilding
  Γυναικείο Fitness
  Για Αρχάριους
  Επιστήμη & Έρευνα
  Συνεντεύξεις
  Videos
  Bodybuilding News

Bodybuilding Forum
  Αρχική Σελίδα Forum
  Φόρμα Εγγραφής
  Επικοινωνία

Γνώμες Μελών
  Πατήστε εδώ για να
δείτε τι λένε τα μέλη
μας για την ιστοσελίδα
και το forum μας!


 


 
Νευρομυική Ανάρρωση, Προπόνηση Και Bodybuilding

Νευρομυική ανάρρωση (μέρος 1ο) - Ο χαμένος κρίκος της προπόνησης bodybuilding;
Από την ομάδα του
Bodybuilders.gr

Ας αναρωτηθούμε που εστιάζει την προσοχή του κάποιος που θέλει να φτιάξει ένα πλάνο προπόνησης. Η απάντηση είναι λίγο πολύ γνωστή. Το πρώτο που κοιτάει είναι πιο προπονητικό πρωτόκολλο (ασκήσεις, σετ, επαναλήψεις κλπ.), είναι πιο αποτελεσματικό για να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει. Το δεύτερο που κοιτάει είναι η διατροφή. Ψάχνει λοιπόν πόσα γεύματα πρέπει να κάνει, πόσες θερμίδες να καταναλώνει, τι συμπληρώματα να πάρει και άλλα τέτοια, φτάνοντας συχνά σε υπερβολές. Αφού λοιπόν κάποιος ψάξει αναλυτικά αυτά τα δυο κομμάτια, καταλήγει σε ένα πρόγραμμα διατροφής και προπόνησης το οποίο θα ακολουθήσει. Και εδώ κατά τη γνώμη μου εμφανίζεται ένα σημαντικό σφάλμα της προπονητικής. Για τη δημιουργία ενός σωστού προγράματος, εκτός από τα δύο σημαντικά ζητήματα που προαναφέρθηκαν, υπάρχει και ένα τρίτο εξίσου σημαντικό, συγχρόνως όμως αρκετά παραμελημένο και εδώ αναφέρομαι στο θέμα της νευρομυικής ανάρρωσης.

Και αν για το μυικό σύστημα, εφαρμόζουμε συγκεκριμένη μεταπροπονητική διατροφή και αγοράζουμε κάποια συμπληρώματα για να επιτύχουμε ταχύτερη ανάρρωση, για το νευρικό σύστημα που είναι και το σημαντικότερο πολύ σπάνια γίνεται λόγος. Εδώ δε μιλάω για το κλασσικό Τρίτη - Πέμπτη και Κυριακή ξεκουράζομαι, αλλά για εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών, δημιουργώντας ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης της ανάρρωσης του ΚΝΣ, με τον ίδιο τρόπο που μέσω της προπόνησης με αντιστάσεις και της διατροφής, δημιουργούμε ένα πρόγραμμα μυικής υπερτροφίας. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα το ρόλο του νευρικού συστήματος.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Γιατί ποιο λόγο δίνω τόση σημασία στο νευρικό σύστημα, ενώ αναφέρομαι σε μια δραστηριότητα που στο κάτω κάτω έχει να κάνει κυρίως με τους μυς. Απλά γιατί τα νεύρα, είναι αυτά που διαβιβάζοντας ηλεκτρικούς παλμούς προκαλούν τις μυικές συστολές. Όσο ισχυρότερος είναι ο παλμός που παράγεται από τα νεύρα, τόσο μεγαλύτερος αριθμός μυικών ινών θα ενεργοποιηθεί και θα έχω αντίστοιχα μεγαλύτερη μυική στστολή. Πώς λοιπόν θα καταλάβω σε ποιο βαθμό έχει αναρρώσει το νευρικό μου σύστημα; Εδώ το πράγμα περιπλέκεται. Αυτό που είναι γενικά αποδεκτό είναι πως το ΚΝΣ θέλει αρκετά μεγαλύτερο διάστημα για να αναρρώσει πλήρως απ' ότι οι μυς.

Εχει αναφερθει στο forum μας οτι:

"Το γλυκογόνο (στο σημείο) αποκαθίσταται το πολύ σε 24-48 ώρες, η πρωτεϊνική ανάπλαση (στο σημείο) το πολύ σε 24-48 ώρες , αλλά η ανάπλαση νευρώνων + τήν μπαταρία τής τάσης απο τον εγκέφαλο + τους μεταβολίτες κλπ κλπ του ΚΝΣ (για το σύνολο σημείων) μπορεί να κάνει απο 48- 120 ώρες , άσε δε που σε μόνιμη (προπόνηση) προσπάθεια δύναμης + ενταση + ΗΙΙΤ αεροβίωση ΔΕΝ ΑΝΑΡΩΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΠΟΤΕ !!!! (ειδικά αν ο αθλούμενος έχει και μιά εργασία που τον στρεσάρει ή τον κουραζει και μυϊκά )"

Αντίστοιχα ο προπονητής Ian King, ένας από τους κορυφαίους κατά την άποψη μου, αναφέρει:

"Τα νεύρα είναι αυτά που πυροδοτούν τους μυς. Όταν τα νεύρα εξασθενήσουν, οι μυς δε μπορούν να λειτουργήσουν στο μέγιστο. Έτσι δεν είναι μόνο οι μυς που χρειάζονται ανάρρωση, αλλά και το νευρικό σύστημα. Δεν έχω δει πολλές έρευνες γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, αλλά οι κορυφαίοι αθλητικοί προπονητές, συμφωνούν ότι το ΚΝΣ χρειάζεται 5-6 φορές περισσότερο διάστημα από τους μυς για να αναρρώσει. Το ΚΝΣ, δεν αναρρώνει ούτε στην περίπτωση που γυμνάζετε διαφορετικές μυικές ομάδες. Αυτό το σημείο παραβλέπεται τελείως, από αυτούς που ακολουθούν σπαστό πρόγραμμα με 4 και άνω προπονήσεις την εβδομάδα."

Το να καταλάβεις, ότι το νευρικό σύστημα χρειάζεται ξεκούραση, απαιτεί εμπειρία. Το να το παραδεχτείς, απαιτεί ωριμότητα. Αν κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης, νιώθεις τις δυνάμεις να σε εγκαταλείπουν και μεγάλη κούραση σε σχέση με άλλες μέρες, το ΚΝΣ σου χτυπάει καμπανάκι. Αν ξυπνήσεις κάποιο πρωί και έχεις την εντύπωση ότι ήσουν τρεις μέρες στο κρεβάτι με ίωση και κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας, νιώθεις κόπωση και δεν έχεις όρεξη για τίποτα σου έχει τραβήξει κίτρινη κάρτα.
Αντίστοιχα, αν μια μέρα νιώθεις ιδιαίτερα δυνατός, κάνεις βαριά προπόνηση και μετά το πέρας της προπόνησης εξακολουθείς να νιώθεις ευεξία και γεμάτος ενέργεια, δείχνει ότι το νευρικό σύστημα έχει αναρρώσει πλήρως. Θυμηθείτε και εκείνη την περίπτωση που για δέκα μέρες δεν πατήσατε στο γυμναστήριο και όταν επιστρέψατε, είσαστε γεμάτοι ενέργεια και ξεπερνούσατε τα peak σας σε πολλές ασκήσεις.

Εδώ θα τελειώσω με το πρώτο μέρος. Θα επανέλθω εντός των ημερών με το δεύτερο, όπου θα μπω στο ζουμί του θέματος, συζητώντας για διάφορες μεθόδους που αποβλέπουν στην ταχύτερη και βέλτιστη αποκατάσταση του ΚΝΣ και τρόπους εφαρμογής τους στο πρόγραμμα που ακολουθούμε.

Πατήστε εδώ για το δεύτερο μέρος του άρθρου της νευρομυικής ανάρρωσης



 Περισσότερες πληροφορίες στην κατηγορία
Προγράμματα & Προπονήσεις Βodybuilding Με Βάρη
  Η Προπόνηση Στήθους Του Arnold Schwarzenegger
  No Pain, No Gain: Μύθος ή Μια Απόλυτη Αλήθεια;
  Άπταιστη Τεχνική: Η Σημασία Της Στην Προπόνηση Μας
  Γρήγορη Αύξηση Μυικής Μάζας - Πλήρες Πρόγραμμα
  Ξεκούραση Ανάμεσα Στα Σετ - Πόσο Και Γιατί;
  Ασκήσεις Κοιλιακών Σε Μπάλα Για Τέλειο Στομάχι
  Τεχνικές Για Supersets & Bodybuilding
  Προπόνηση Κορμού Για Αθλητές Πολεμικών Τεχνών
  Προπόνηση Πλάτης Για Άρχάριους Στο Bodybuilding
  Νευρομυική Ανάρρωση & Μυική Ανάπτυξη - Μέρος 2ο
  Πως Να Διαλέξετε Μια Πολεμική Τέχνη
  Η Σημασία Του Σωστού Stretching Των Μυών
  Bodybuilding Και Μέθοδοι Προπόνησης
  Τι Είναι Η Αερόβια Υψηλής Έντασης (HIIT);
  Προπόνηση Τρικεφάλων Για Τεράστια Μπράτσα
  Ενεργειακά Υποστρώματα Κατά Την Προπόνηση
  Χτίστε Τα Πόδια Σας Με Προπόνηση 50μ Sprint
  Αερόβια Προπόνηση Για Μέγιστη Απώλεια Λίπους
   

    Olympia Weekend 2016

   

   


Έλληνες Πρωταθλητές
Σπύρος Μπουρνάζος - Spyros Bournazos
Στράτος Αργυράκης
Μιχάλης Κεφαλιανός - Michael Kefalianos
Βασίλης Μπουζιανάς
Σάκης Τσιλιγκούδης
Αλέκος Σιατραβάνης
Παναγιώτης Σιώτης
Γιάννης Γρίμμης
Βαγγέλης Φύτρος
Μανώλης Καραμανλάκης - Manolis Karamanlakis
Νίκος Σιγάλας
Ιωάννης Γκίνης
Νίκος Αντώνης
Δημήτρης Αναστασάκης
Σταύρος Παπαδόπουλος
Μανώλης Τζινίδης
Δαυίδ Μπαλάσας

Έλατε στην παρέα μας στο Bodybuilders.gr Facebook fan page. Βρείτε Μας Στο Google+ Πατήστε εδώ για να δείτε τα πιο πρόσφατα μας video στο YouTube!

 

 
   
   


ΑΡΧΙΚΗ     |     ΑΡΘΡΑ     |     BODYBUILDING FORUM     |     ΝΕΑ BODYBUILDING  

 Bodybuilding Resources - Αυτόγραφα Bodybuilding - Αγώνες Bodybuilding 2015 

Προστασία Περιεχομένου Copyscape - Οι Παραβάτες Θα Διωχθούν Νομικά

All Rights Reserved 2004 - 2017 © Bodybuilders.gr  -  Designed by METAFORCE
Ιατρικό Disclaimer - Όροι Χρήσης