Καλώς Ορίσατε Στο Bodybuilders.gr - Κάντε Εγγραφή Και Ελάτε Στην Παρέα Μας! Register
Follow us on
Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube Vimeo

Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Junior Bodybuilder
    Join Date
    30-10-08
    Location
    kozani
    Posts
    100

    Default Οι 10 σημαντικοτερες BITAMINEΣ για ενα bodybuilder

    1.Cobalamin (vitamin B12)
    2.Biotin(βιοτινη)
    3.Riboflavin (vitamin B2)
    4.Vitamin A
    5.Vitamin E
    6.Niacin (vitamin B3)
    7.Vitamin D
    8.Thiamine (vitamin B1)
    9.Vitamin B6 (Pyridoxine)
    10.Vitamin C (Ascorbic Acid)
    "live for nothing or die for something"

  2. #2
    Pumping Iron
    Join Date
    12-05-08
    Location
    .
    Posts
    544

    Default

    any citation?

  3. #3
    Unworthy
    Join Date
    12-10-07
    Location
    Αθηνα, Greece.
    Posts
    460

    Default

    lol

  4. #4
    Junior Bodybuilder
    Join Date
    30-10-08
    Location
    kozani
    Posts
    100

    Default

    Η βιοτίνη είναι πολύ διαδεδομένη στα φυσικά προϊόντα και οι πλουσιότερες πηγές της είναι το μοσχαρίσιο συκώτι , τα φιστίκια , η σοκολάτα και τα αβγά. Οι ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού είναι 100 mg περίπου. Η έλλειψη της από τον οργανισμό είναι αρκετά σπάνια αλλά εάν συμβεί τότε προκαλεί στον άνθρωπο δερματίτιδα, γαστρεντερίτιδα και μυϊκούς πόνους.


    1.Vitamin B12 (cobalamin) Helps build DNA. Make red blood cells and important for nerve cell function. Is often due to inability of stomach to produce glycoprotein which aids in absorption of this vitamin.
    Pernicious anemia results: (characteristic symptoms of ineffective production of red blood cells and faulty myelin synthesis.) Liver
    (Red meat Milk Cheese Eggs)


    Vitamin B2 (Riboflavin) Essential for turning carbohydrates into energy and producing red blood cells.
    Maintain mucous membrane.
    Important for vision. Cracks and sore at the corners of the mouth, eye disorder, inflammation of mouth and tongue
    Sensitivity of light. Liver
    Milk
    Meat
    Dark green leafy vegetables
    Whole grain
    Peas
    Lentils
    Mushrooms

    Vitamin A Antioxidant
    Essential for growth and development.
    Maintains healthy vision, skin and mucous membranes Early deficiency symptoms are night blindness (difficulty adapting to darkness)
    Excessive dryness of skin.
    Lack of mucous membrane secretion.
    Dryness of eyes due to malfunctioning of tear glands. Carrots
    Spinach
    Sweet potato
    Milk
    Cheese
    Egg yolk
    Liver
    Fish
    Fish liver oil
    Paneer(cottage cheese) Excess of vitamin A can interfere with growth, damage red blood corpuscles causes skin rash, headaches and nausea
    Vitamin D Essential for formation of bones and teeth. Helps the body absorbs and uses calcium. In infancy and childhood deficiency of Vitamin D causes deformed bones characteristic of rickets This is a unique vitamin ? your body can manufacture it when you get sunlight on your skin.
    Egg yolk
    Fish oil
    Fortified milk and butter Excess vitamin D can cause loss of appetite , weight loss, nausea headache depression Deposits of calcium in kidneys

    Vitamin E Is an antioxidant and helps protect cells from damage.
    Important for health of red blood cells.
    Boost immune system. Vitamin E deficiency is rare in humans.
    Premature, very low birth infants (birth weight less 1500 gms or 3 pounds 4 ounce) are risk of vitamin E deficiency Vegetable oil
    Nuts
    Green leafy vegetables
    Whole grains
    Wheat germ

    Vitamin C Formation and maintenance of collagen-a tissue that helps to hold cells together.
    Essential for healthy bones, teeth, gums and blood vessels.
    Helps to absorb iron and calcium.
    Aids in wound healing. Scurvy-loss of cementing action of collagen and include hemorrhages.
    Loosening of teeth.
    Cellular changes in the long bones of children. Oranges
    Guava
    Fresh strawberries
    Lemon
    Pineapple
    Tomatoes
    Spinach
    Green peppers
    Cabbage
    Turnips


    Vitamin B3 (Niacin) Helps in release of energy and metabolism of carbohydrates, fat and protein.
    Cell respiration.
    Aids in digestion and functioning of nervous system. Causes pellagra
    ( first symptom is sunburn like eruption that breaks out when skin is exposed to sunlight).
    Diarrhea
    Mental confusion
    Irritability
    Indigestion
    Muscular weakness Liver
    Chicken
    Red meat
    Whole grain
    Peanuts
    Fish
    Legumes/dried beans
    Milk
    Green leafy vegetables Large doses over long periods cause liver damage and itching and peptic ulcer

    Vitamin B6 (Pyridoxine) Absorption and metabolism of amino acids.
    Formation of red blood cells.
    For the brain and nerves to function. Skin disorders- dermatitis
    Irritability
    Insomnia
    The deficiency symptoms are very much like B2 and B3 Cereals
    Bread
    Liver
    Spinach
    Green beans
    Bananas
    Eggs
    Carrots
    Walnuts

    Vitamin B1
    (Thiamine) Helps body convert carbohydrates into energy and is necessary for heart muscles and synthesis of nerve - regulating substances Causes Beriberi
    ( characterized by muscular weakness, swelling of heart and leg cramps)
    May be seen in babies who are formula fed and not supplemented with vitamin B1 Whole grain cereals
    Wheat germ (dahlia)
    Nuts (peanuts)
    Legumes (kidney beans)
    Green leafy vegetables
    Eggs
    Organ meats (liver and kidney
    "live for nothing or die for something"

  5. #5
    Advanced Bodybuilder
    Join Date
    07-07-08
    Location
    mytilini, building, Greece.
    Posts
    1,170

    Default

    (καλο θα ηταν να βαζαμε και την πηγη απ'οπου το πηραμε ωστε οποιος θελει να μπορει να ανατρεξει στο αναλογο link)
    ()

  6. #6
    Senior Bodybuilder
    Join Date
    12-07-05
    Location
    Of The Art, Greece.
    Posts
    2,173

    Default

    δηλαδη εκτος συνολου μενουν φολικο οξυ, παντοθετικο οξυ και βιταμινη Κ...

    στο πηγαδι κατουρησαν? :D

  7. #7
    Junior Bodybuilder
    Join Date
    30-10-08
    Location
    kozani
    Posts
    100

    Default

    φιλε whiz,
    Αυτες ειναι οι σημαντικοτερες. υπαρχουν κι αλλες(π.χ. οπως βιταμινη β4, βιταμινη β5, βιταμινη F, Βιταμινη Η,βιταμινη Κ). Ο λογος που ανοιξα το τοπικ ηταν για να δειξω σε ποιες τροφες βρισκονται αυτες οι βιταμινες και πως ενας bodybuilder πρεπει να συμπεριλαμβανει στη διατροφη του πληθωρα τροφων, αρα και βιταμινων.
    Thanks for the reply..
    "live for nothing or die for something"

  8. #8

    Join Date
    27-11-07
    Location
    Greece.
    Posts
    1,771

    Default

    Καλό το θέμα

    Για να πάρει τα μέγιστα , ένας ΒΒ , το πρώτο που πρεπει να εξασφαλίσει είναι οτι το βιοχημικό του εργοστάσιο (δηλ ο ιδιος ) δουλεύει σωστά / καλά / αποδοτικά - Δηλαδή οτι είναι και θα είναι ΥΓΕΙΗΣ !
    Υπ΄αυτό το πρίσμα ΟΛΕΣ οι βιταμίνες και ολα τα στοιχεία του είναι απαραίτητα και οχι μονο απλώς απαραίτητα , αλλα και σε κάποιες αναλογίες , γιατί μερικές φορές η αυξημένη ποσοστητα απο ένα στοιχείο/βιταμίνη , μπορεί να προκαλέσει τεχνητή έλλειψη σε κάποιο άλλο

    Επίσης μιά άλλη διαφορά είναι οτι απο άνθρωπο σε άνθρωπο αλλάζει και η βέλτιστη χρήση ενός διατροφικού στοιχείου , έως και η απορρόφηση , αλλάζουν οι αποθήκες ...κλπ κλπ

    Σαφώς κάτω απο συνθήκες στρές , οπως δηλαδή είναι και η ιδια η προπονηση με βάρη , συμπεριλαμβανομένων δε και τών διαφόρων ακροτήτων που διέπουν το άθλημα (διαιτες , πολύ πρωτεϊνη , μονοφαγίες , και άλλα) οι απαιτήσεις πρόσληψεις καθώς κι οι αναλογίες στοιχείων αλλαζουν

    Χρειάζεται λοιπόν διάβασμα και εξατομίκευση του διαιτολογίου

  9. #9
    Senior Bodybuilder
    Join Date
    12-07-05
    Location
    Of The Art, Greece.
    Posts
    2,173

    Default

    <blockquote id=quote>Quote:Originally posted by slash

    φιλε whiz,
    Αυτες ειναι οι σημαντικοτερες. υπαρχουν κι αλλες(π.χ. οπως βιταμινη β4, βιταμινη β5, βιταμινη F, Βιταμινη Η,βιταμινη Κ).
    </blockquote id=quote>

    ξερεις τι γινεται φιλτατε slash?

    h βιταμινη β5 ειναι το παντοθετικο οξυ που γραφω παραπανω! η βιταμινη Η ειναι η βιοτινη που γραφεις εσυ στο προτο ποστ σου! η βιταμινη Κ ειναι επισεις μια απο τις βιταμινες που γραφω παραπανω!! η βιταμινη F ειναι η αρχικη ονομασια που δοθηκε στα λιπαρα οξεα Ω3/Ω6 οπου αργοτερα
    τα κατηγοριοποιησαν ως λιπαρα οξεα και ΟΧΙ ως βιταμινες! η βιταμινη Β4 (αδενινη) ειναι πουρινη που μαζι με την γουανινη συμετεχει στην δομη των νουκλεοτιδιων.

    <blockquote id=quote>Quote:Originally posted by slash


    Ο λογος που ανοιξα το τοπικ ηταν για να δειξω σε ποιες τροφες βρισκονται αυτες οι βιταμινες και πως ενας bodybuilder πρεπει να συμπεριλαμβανει στη διατροφη του πληθωρα τροφων, αρα και βιταμινων.
    Thanks for the reply..
    </blockquote id=quote>

    καλα εκανες και ανοιξες το τοπικ για να πεις που υπαρχουν
    βιταμινες.. ομως ξερεις τι συμβενει? ολλες οι βιταμινες ειναι χρησιμες για τον ανθρωπο ποσο μαλλον για καποιον
    που γυμναζεται και το αστειο ειναι οτι και εσυ το ιδιο γραφεις με
    την μονη διαφορα οτι αφησες 2-3 αποξω... [:-bouncy] why??

    αυτος ειναι και ο λογος που απαντησα αρχικα.


    σορρυ αν βγαζω υφος...ειχα εξαλη μερα.

  10. #10
    Senior Bodybuilder
    Join Date
    12-07-05
    Location
    Of The Art, Greece.
    Posts
    2,173

    Default

    <blockquote id=quote>Quote:Originally posted by slash

    φιλε whiz,
    Αυτες ειναι οι σημαντικοτερες. υπαρχουν κι αλλες(π.χ. οπως βιταμινη β4, βιταμινη β5, βιταμινη F, Βιταμινη Η,βιταμινη Κ).
    </blockquote id=quote>

    ξερεις τι γινεται φιλτατε slash?

    h βιταμινη β5 ειναι το παντοθετικο οξυ που γραφω παραπανω! η βιταμινη Η ειναι η βιοτινη που γραφεις εσυ στο προτο ποστ σου! η βιταμινη Κ ειναι επισεις μια απο τις βιταμινες που γραφω παραπανω!! η βιταμινη F ειναι η αρχικη ονομασια που δοθηκε στα λιπαρα οξεα Ω3/Ω6 οπου αργοτερα
    τα κατηγοριοποιησαν ως λιπαρα οξεα και ΟΧΙ ως βιταμινες! η βιταμινη Β4 (αδενινη) ειναι πουρινη που μαζι με την γουανινη συμετεχει στην δομη των νουκλεοτιδιων.

    <blockquote id=quote>Quote:Originally posted by slash


    Ο λογος που ανοιξα το τοπικ ηταν για να δειξω σε ποιες τροφες βρισκονται αυτες οι βιταμινες και πως ενας bodybuilder πρεπει να συμπεριλαμβανει στη διατροφη του πληθωρα τροφων, αρα και βιταμινων.
    Thanks for the reply..
    </blockquote id=quote>

    καλα εκανες και ανοιξες το τοπικ για να πεις που υπαρχουν
    βιταμινες.. ομως ξερεις τι συμβενει? ολλες οι βιταμινες ειναι χρησιμες για τον ανθρωπο ποσο μαλλον για καποιον
    που γυμναζεται και το αστειο ειναι οτι και εσυ το ιδιο γραφεις με
    την μονη διαφορα οτι αφησες 2-3 αποξω... [:-bouncy] why??

    αυτος ειναι και ο λογος που απαντησα αρχικα.


    σορρυ αν βγαζω υφος...ειχα εξαλη μερα.

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
All times are GMT +2. The time now is 16:55.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
© Bodybuilders.gr - Greek Bodybuilding