Hello and welcome to our community! Is this your first visit?
Register

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 31 to 43 of 43
  1. #31
    Pumping Iron Chris198's Avatar
    Join Date
    20-09-15
    Posts
    449

    Default

    Ναι, αισθάνεσαι και άσχημα. Το σώμα είναι σα να κρεμάει και νομίζεις ότι είναι πολύ κακη η αισθητική του. Βέβαια στην αλήθεια οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά ούτε και τον λόγο που κυρίως θες να κοιμάσαι. Σε επόμενες διακοπές θα έχω πρωτεΐνη μαζί. Εκεί πιστεύω μια όγκου για να δίνει και λίγους υδατάνθρακες θα είναι κομπλέ. Εξάλλου δύσκολα τρως ρύζι όταν λείπεις από το σπίτι.
    Άσχετο με το θέμα, η nitro tech αξίζει σαν πρωτεΐνη ? Δεν είναι 100% καθαρή αλλά έχει και κάποια αμινοξέα κλπ. Λέω να την βάλω μετά τη γυμναστική. Είναι σε νορμαλ τιμή πλέον νομίζω.

  2. #32

    Default

    Θεωρειται απο τις καλες πρωτεινες, ναι, αν και νομιζω εχει 3γρ κρεατινης ανα δοση.
    Μεγάλες Προσφορές Black Friday Συμπληρωμάτων MyProtein <== Κλικ Εδώ

    "Bodybuilding isn't the thing. It's the thing that gets us to the thing." ~ K.M.

    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  3. #33
    Pumping Iron Chris198's Avatar
    Join Date
    20-09-15
    Posts
    449

    Default

    Έχεις δίκιο το γράφει στα συστατικά. Μάλλον για να δείξει ότι δουλεύει λίγο καλύτερα από τις άλλες έβαλαν. Αλλά είναι μικρή δόση για να κάνει διαφορά.

  4. #34
    Forum Team Kardoula's Avatar
    Join Date
    10-11-04
    Location
    Athens
    Posts
    34,069

    Default

    Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από τον Jim Stoppani, αξίζει να το διαβάσουμε. Παραθέτω και τη βιβλιογραφία για όποιον ενδιαφέρεται.

    Everyone knows my stand on protein: the more the better, to an extent. I'm a firm believer in the fact that those who weight train need at least 1.5 grams of protein per pound of body weight per day, and even up to 2 grams. Let me rephrase that: Those who follow MY training programs need at least 1.5 grams of protein per pound of body weight, and up to 2 grams per pound.

    After all, muscle is made up of protein, so it should make sense that to build more muscle you need more protein. Wince it's difficult for the body to convert protein into fat, focusing on eating more protein is a smart plan for keeping your gains as lean as possible. And if you've followed my advice, you know that it's effective. In fact, I have data from hundreds of thousands of men and women,who have bumped up their protein to these levels while following my training programs. It works!
    Despite the fact that many dieticians will tell you that that's WAY too much protein - funny how none of those experts have any real muscle mass - several research studies support my concept of eating this much protein.

    Victoria University (Australia) researchers had weight-trained men consume about 1.5 grams of protein per pound of body weight per day or 0.75 grams per pound during an 11-week weight-training program. The higher protein intake was achieved by supplementing with whey protein. The researchers reported in a 2007 issue of the journal Medicine and Science in Sports and Exercise that the men getting the higher protein gained significantly greater strength and muscle fiber protein in the quadriceps than the control subjects.

    In a 2006 study, Canadian researchers had male and female subjects supplement with either whey protein or soy protein to bump up their daily protein intake to about 1.5 grams per pound of body weight per day during six weeks of weight training. The control group consumed about 0.75 grams of protein per pound. They found that the subjects getting in the greater amount of protein, regardless of the source, had significantly greater gains in muscle strength and growth.
    Finally, in a 2001 study researchers in Nova Scotia bumped subjects' protein intake up to 1.5 grams per pound per day during six weeks of weight training with whey protein, while control subjects consumed 0.5 grams of protein per pound. At the end of the six weeks the subjects getting the extra protein gained significantly more strength and muscle mass.

    A 2011 study from the UK showed that high protein intake is even effective for endurance athletes. When endurance athlete subjects doubled their protein intake to close to 1.5 grams per pound of body weight per day when training intensity increased, they recovered better and maintained better performance.
    Despite these studies, many dieticians, doctors and misinformed scientists still believe that protein requirements for those who weight train are not that much different than for sedentary people who do little to no exercise. And the reason for this is that there is research showing that increasing protein intake during a weight-training program has little impact on muscle growth or strength gains. Of course, as you might expect, there are problems with these studies.

    The most recent review study on protein intake and weight training comes from the University of Utah and was published in 2012 in the Journal of the International Society of Sports Nutrition. The researchers suggested that many studies do not show a benefit of increased protein intake due to the fact that protein intake was not increased enough from their baseline diets and/or protein intake was not increased enough compared to the lower protein group.

    However, when you look at studies that increase protein intake by almost double the subjects' baseline intake and/or increase protein intake by at least 50% of that consumed by the lower protein group or control group, high protein intake does lead to significant gains in lean muscle mass and muscle strength.

    Protein works, plain and simple. If you want to maximize muscle growth, you need to eat well over 1 gram of protein per pound of body weight daily, even hitting a good 1.5 grams and up to 2 grams per pound of body weight. The fewer carbs you consume, the closer you need to be to 2 grams per pound.

    Cribb, P. J., et al. Effects of whey isolate, creatine, and resistance training on muscle hypertrophy. Med Sci Sports Exerc. 2007 Feb;39(2):298-307.
    Candow, D. G., et al.Effect of whey and soy protein supplementation combined with resistance training in young adults. Int J Sport Nutr Exerc Metab 2006, 16:233?244.
    Burke, D. G, et al. The effect of whey protein supplementation with and without creatine monohydrate combined with resistance training on lean tissue mass and muscle strength. Int J Sport Nutr Exerc Metab 2001, 11:349?364.
    Witard, O. C., et al. Effect of increased dietary protein on tolerance to intensified training. Med Sci Sports Exerc. 2011 Apr;43(4):598-607.
    Bosse, J. D. and Dixon, B. M. Dietary protein to maximize resistance training: a review and examination of protein spread and change theories. J Int Soc Sports Nutr. 2012 Sep 8;9(1):42.
    Last edited by Kardoula; 11-02-16 at 00:16.
    Using a moderate weight with a correct form and technique, is much beneficial than swinging heavy weights around. Now! I am not saying that you shouldn't push the envelope & lift heavy. what I am talking about is the quality of the rep which is more important than the weight lifted. - Charles Glass, The Godfather Of Bodybuilding

  5. #35
    Senior Bodybuilder Δεσμώτης's Avatar
    Join Date
    17-05-15
    Location
    Thessaloniki
    Posts
    4,645

    Default

    Αν και δεν συμφωνω απολυτα με τον Stoppani γενικα,καθε επιπλεον γνωση εστω και στα πλαισια προβληματισμου προσθετει επιπλεον γνωση :)
    Long long way to the top
    Long way down if you fall
    And it's a long way back if you get lost

  6. #36
    Senior Bodybuilder
    Join Date
    23-03-14
    Posts
    3,577

    Default

    Καλα τα λεει.Η πρωτεινη απλα κανει τη δουλεια της.
    "Everyone works hard when they want to, when they get quick results, when it’s convenient to put forth effort. The best work hard when they don’t want to, when it’s inconvenient to give it that little extra effort... and that extra effort might be just what they need to place them on top." -Peter Vidmar

  7. #37

    Default

    Θα κανω το δικηγορο του διαβολου προς στιγμην:

    Ο Stoppani πουλαει συμπληρωματα πρωτεινων, ειναι δυνατον να μην προτεινει μεγαλες ποσοτητες πρωτεινης?
    Μεγάλες Προσφορές Black Friday Συμπληρωμάτων MyProtein <== Κλικ Εδώ

    "Bodybuilding isn't the thing. It's the thing that gets us to the thing." ~ K.M.

    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  8. #38
    Senior Bodybuilder Δεσμώτης's Avatar
    Join Date
    17-05-15
    Location
    Thessaloniki
    Posts
    4,645

    Default

    Quote Originally Posted by Musclemar View Post
    Θα κανω το δικηγορο του διαβολου προς στιγμην:

    Ο Stoppani πουλαει συμπληρωματα πρωτεινων, ειναι δυνατον να μην προτεινει μεγαλες ποσοτητες πρωτεινης?
    Το πα οσο πιο ευγενικα μπορουσα!
    Long long way to the top
    Long way down if you fall
    And it's a long way back if you get lost

  9. #39
    Forum Team Kardoula's Avatar
    Join Date
    10-11-04
    Location
    Athens
    Posts
    34,069

    Default

    Σίγουρα κοιτάζει να προωθεί τα προιόντα του, κανείς δεν το αμφισβητεί.
    Από την άλλη δεν νομίζω πως θα "ρίσκαρε" να του βγει η φήμη ότι υπερβάλλει για να πουλήσει. Μα δεν αναφέρεται σε συμπλήρωμα πρωτείνης, αλλά σε πρόσληψη μέσω τροφών (και συμπληρώματος. Αν κάνω λάθος διορθώστε με).
    Εξάλλου αυτά που λέει δεν είναι εξωπραγματικά, έχουν βάση, λογική και βιβλιογραφία.
    Δεν είμαι φανατική του, ομολογώ όμως πως μου αρέσουν οι πληροφορίες που δίνει και τα άρθρα του.
    Τώρα παιδιά από κει και πέρα, ότι και να διαβάσουμε, πάντα κάποιο συμφέρον θα κρύβεται..
    Επίσης έχει και άλλα συμπληρώματα. Δεν έχω δει ποτέ να λέει "μπουκωθείτε στην κρεατίνη για να γίνετε ντούκια"
    Last edited by Kardoula; 11-02-16 at 08:37.
    Using a moderate weight with a correct form and technique, is much beneficial than swinging heavy weights around. Now! I am not saying that you shouldn't push the envelope & lift heavy. what I am talking about is the quality of the rep which is more important than the weight lifted. - Charles Glass, The Godfather Of Bodybuilding

  10. #40
    Senior Bodybuilder Δεσμώτης's Avatar
    Join Date
    17-05-15
    Location
    Thessaloniki
    Posts
    4,645

    Default

    Αυτο ειναι το θεμα κατα την γνωμη μου.οτι και να θες να προωθησεις τα προιοντα σου δεν μπορεις να υπερβαινεις την κοινα αποδοχη αποψη π.χ. στην ποσοτητα της πρωτεινης.Αλλα εκει βρισκεται και η ουσια της υποθεσης:οτι θελει δεν θελει να προωθησει τα προιοντα η εχει δεν εχει την παραμικρη σκοπιμοτητα kapoiow,καποια αν οχι ολα οσα λεει και αναφερει σιγουρα θα στηριζονται σε καποια γνωση και καποια ερευνα.Οποτε κρινοντας και συγκρινοντας βλεπεις τι απ αυτα που λεει καποιος ειναι ωφελιμα για σενα.Ετσι και με τον συνονοματο τον Jim!
    Long long way to the top
    Long way down if you fall
    And it's a long way back if you get lost

  11. #41

    Default

    Οκ ολα αυτα, αλλα εκει που λεει "up to 2 grams per pound of bodyweight" θεωρω οτι ειναι υπερβολη.
    Ισως να ισχυει κατι τετοιο σε αγωνιστικες συνθηκες και για πολυ μικρο χρονικο διαστημα, αλλα σε καμια περιπτωση για καποιον μεσο προς εμπειρο αθλουμενο.
    Μεγάλες Προσφορές Black Friday Συμπληρωμάτων MyProtein <== Κλικ Εδώ

    "Bodybuilding isn't the thing. It's the thing that gets us to the thing." ~ K.M.

    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  12. #42
    Senior Bodybuilder Δεσμώτης's Avatar
    Join Date
    17-05-15
    Location
    Thessaloniki
    Posts
    4,645

    Default

    Quote Originally Posted by Musclemar View Post
    Οκ ολα αυτα, αλλα εκει που λεει "up to 2 grams per pound of bodyweight" θεωρω οτι ειναι υπερβολη.
    Ισως να ισχυει κατι τετοιο σε αγωνιστικες συνθηκες και για πολυ μικρο χρονικο διαστημα, αλλα σε καμια περιπτωση για καποιον μεσο προς εμπειρο αθλουμενο.
    Αγωνιστικη περιοδο η χρηση στερεοειδων θα ελεγα.Αλλα δεν μου αρεσανε και κανα 2 αλλα σημεια.Πρωτα απ ολα οι συγκρισεις 1.5 με 0.5 και 1.5 με 0.75 δεν θεωρω οτι δυναμουν το επιχειρημα του,ισως μια συγκριση τυπου 1.5 vs 1 η 1.5 vs 1.2 να ταν πιο ισχυρο επιχειρημα.Επισης το επιχειρημα οτι οι περισσοτεροι απ τους διατροφολογους που συστηνουν χαμηλη πρωτεινη δεν εχουν "μπρατσα" ειναι...ασχολιαστο.Και τελος, σ ενα επιχειρημα που λεει :subjects supplement with either whey protein or soy protein,η πρωτεινη σογιας ειναι και χαμηλοτερη σε BCAA αλλα και εχει χαμηλοτερη βιοδιαθεσιμοτητα απ την whey οποτε θα χρειαστει καποια περισσοτερη ποσοτητα σε σχεση με την whey και το χει λιγο στο φλου.Οντως καλο ειναι ο κοσμος να ξερει πως δεν υπαρχει προβλημα με μια σχετικα αλλα σε λογικα πλαισια υψηλη προσληψη πρωτεινης ειδικα αμα συνοδευεται με ασκηση αλλα καπου ισως για λογους σκοπιμοτητας χανονται τα επιχειρηματα.
    Long long way to the top
    Long way down if you fall
    And it's a long way back if you get lost

  13. #43
    Forum Team Kardoula's Avatar
    Join Date
    10-11-04
    Location
    Athens
    Posts
    34,069

    Default

    Eγώ τα μετέφερα όλα αυτά στον Τζιμάκο τον Στοπάνη και του λέω, πρεπει να πάρεις θέση!! Και μου λέει, Aϊρίν, θα κάνω ένα βίντεο και θα τοποθετητώ.




    https://www.youtube.com/watch?v=Ixr2zr0GGf0
    Using a moderate weight with a correct form and technique, is much beneficial than swinging heavy weights around. Now! I am not saying that you shouldn't push the envelope & lift heavy. what I am talking about is the quality of the rep which is more important than the weight lifted. - Charles Glass, The Godfather Of Bodybuilding


 
Page 2 of 2 FirstFirst 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Πόση Πρωτεϊνη Λαμβάνετε Ανά Κιλό Σωματικού Βάρους?
    By vagoskonti in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 84
    Last Post: 04-05-20, 23:35
  2. Ποσοστά & Ποσότητες Πρωτεΐνης Ανα Κιλό Σωματικού Βάρους - Απόψεις;
    By Αλεξανδρος Μπ in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 8
    Last Post: 10-11-13, 09:02
  3. η καλύτερη τιμή πρωτείνης απο εσωτερικό και εξωτερικό
    By tsiou90 in forum Συμπληρώματα Διατροφής Bodybuilding
    Replies: 3
    Last Post: 30-08-12, 16:05
  4. Eπιλογή Πρωτείνης-Ποιά Η Καλύτερη Εταιρεία;
    By armenos95 in forum Συμπληρώματα Διατροφής Bodybuilding
    Replies: 11
    Last Post: 16-03-12, 22:11
  5. Η καλυτερη πηγη πρωτεινης!!!
    By marion dion in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 25
    Last Post: 06-03-12, 23:24

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •