Καλώς Ορίσατε Στο Bodybuilders.gr - Κάντε Εγγραφή Και Ελάτε Στην Παρέα Μας! Register

Results 1 to 2 of 2
  1. #1

    Default Τα 40γρ Whey Μεταπροπονητικά Αυξάνουν Την Πρωτεϊνοσύνθεση Περισσότερο!!

    Κυριολεκτικα μολις βγηκε η μελετη χτες το απογευμα, και ειναι πολυ σημαντικη διοτι οπως ηταν γνωστο απο παλαιοτερη, τα 20γρ whey μεταπροπονητικα ηταν το "χρυσο στανταρ" για βελτιστη αυξηση πρωτεινοσυνθεσης.

    Η συγκεκριμενη μελετη λοιπον λεει πως τα 40γρ whey μεταπροπονητικα αυξανουν την πρωτεινοσυνθεση περισσοτερο απο τα 20γρ, σε νεαρους αντρες με εμπειρια σε προπονησεις με βαρη, μετα απο προπονηση full body.

    Οχι πως ειναι κατι το συνταρακτικο, απλα το λαμβανουμε υπ'οψιν μας εαν θελουμε να βελτιστοποιησουμε εναν τομεα του προγραμματος μας ακομη περισσοτερο.

    Αμφιβαλλω εαν καποιος θα παρατηρησει εμφανη διαφορα εαν κρατησει τα συνολικα ημερησια γραμμαρια πρωτεινης στο ιδιο νουμερο.

    Προσωπικα θα ηθελα να δω συγκριση whey με κανονικη τροφη μεταπροπονητικα!
    -------

    The response of muscle protein synthesis following whole body resistance exercise is greater following 40 g than 20 g of ingested whey protein


    Lindsay S. Macnaughton, Sophie L. Wardle, Oliver C. Witard, Chris McGlory, D. Lee Hamilton, Stewart Jeromson, Clare E. Lawrence, Gareth A. Wallis, Kevin D. Tipton
    Physiological Reports Published 10 August 2016 Vol. 4 no. e12893 DOI: 10.14814/phy2.12893

    The currently accepted amount of protein required to achieve maximal stimulation of myofibrillar protein synthesis (MPS) following resistance exercise is 20?25 g. However, the influence of lean body mass (LBM) on the response of MPS to protein ingestion is unclear. Our aim was to assess the influence of LBM, both total and the amount activated during exercise, on the maximal response of MPS to ingestion of 20 or 40 g of whey protein following a bout of whole?body resistance exercise. Resistance?trained males were assigned to a group with lower LBM (?65 kg; LLBM n = 15) or higher LBM (?70 kg; HLBM n = 15) and participated in two trials in random order. MPS was measured with the infusion of 13C6?phenylalanine tracer and collection of muscle biopsies following ingestion of either 20 or 40 g protein during recovery from a single bout of whole?body resistance exercise. A similar response of MPS during exercise recovery was observed between LBM groups following protein ingestion (20 g ? LLBM: 0.048 ± 0.018%·h?1; HLBM: 0.051 ± 0.014%·h?1; 40 g ? LLBM: 0.059 ± 0.021%·h?1; HLBM: 0.059 ± 0.012%·h?1). Overall (groups combined), MPS was stimulated to a greater extent following ingestion of 40 g (0.059 ± 0.020%·h?1) compared with 20 g (0.049 ± 0.020%·h?1; P = 0.005) of protein. Our data indicate that ingestion of 40 g whey protein following whole?body resistance exercise stimulates a greater MPS response than 20 g in young resistance?trained men. However, with the current doses, the total amount of LBM does not seem to influence the response.
    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  2. #2
    Forum Team Kardoula's Avatar
    Join Date
    10-11-04
    Location
    Athens
    Posts
    32,250

    Default

    Δεν ξέρω αν τα 40γρ είναι καλυτερα από τα 20, το σίγουρο είναι πως μετά από μια δυνατή προπόνηση το σώμα διψάει για υψηλής βιολογικής αξίας πρωτείνη.
    Για γυναίκες δεν αναφερει κατι, λογικα τα γρ. θα ειναι ελαφρώς λιγότερα.
    Great Things Never Came From Comfort Zones

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Φυστικοβούτυρο & Whey Μεταπροπονητικά
    By tsigiax in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 11
    Last Post: 31-05-15, 05:19
  2. 10, 20 ή 40 Γραμμάρια Whey Μεταπροπονητικά ??
    By Musclemar in forum Επιστημονική Και Ερευνητική Προσέγγιση Bodybuilding
    Replies: 17
    Last Post: 07-03-14, 11:12
  3. Μπανάνα Και Whey Μεταπροπονητικά;
    By Giant in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 111
    Last Post: 16-02-14, 17:10
  4. Whey και Καζεϊνη Μεταπροπονητικά - Ποιά Αυξάνει Την Πρωτεϊνοσυνθεση Περισσότερο?
    By Musclemar in forum Επιστημονική Και Ερευνητική Προσέγγιση Bodybuilding
    Replies: 18
    Last Post: 20-03-13, 01:53
  5. Γλυκόζη και whey μεταπροπονητικά;
    By gymboy in forum Συμβουλές Για Νέους Με Το Bodybuilding
    Replies: 3
    Last Post: 09-02-11, 20:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
All times are GMT +3. The time now is 02:44.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
© Bodybuilders.gr - Greek Bodybuilding