Hello and welcome to our community! Is this your first visit?
Register

Results 1 to 3 of 3
  1. #1

    Default Μεγαλύτερη Λήψη Πρωτεϊνών = Χαμηλότερη Ασθενικότητα Σε Ηλικιωμένους

    Παραθετω αυτη τη μελετη διοτι πολλοι απο εμας εχουμε οικογενειακα ατομα μεγαλυτερης ηλικιας και καλο ειναι να γνωριζουμε 2 πραγματα που μπορει να τους ωφελησουν και να βελτιωσουν την υγεια αλλα και την ποιοτητα της ζωης τους.

    Μελετηθηκε λοιπον ο συσχετισμος μεταξυ αυξημενης ληψης πρωτεινων (τουλαχιστον 1γρ ανα κιλο σωματικου βαρους) με την ασθενικοτητα (μετρουμενη με παραμετρους οπως η απωλεια βαρους, η εξαντληση, η μυικη αδυναμια, η βραδυτητα και η σωματικη δραστηριοτητα).

    Το συμπερασμα της μελετης ηταν οτι 1γρ πρωτεινης ανα κιλο σωματικου βαρους συσχετιζεται με μειωμενη επικρατηση ασθενικοτητας σε κοινοτητες με ηλικιομενους. Το συμπερασμα αυτο συμφωνει και επαυξανει την ηδη υπαρχουσα βιβλιογραφια η οποια προτεινει καθημερινη ληψη πρωτεινων, το λιγοτερο 1γρ ανα κιλο σωματικου βαρους σε ηλικιωμενους ανω των 65 ετων.

    Και η μελετη:


    Higher Protein but Not Energy Intake Is Associated With a Lower Prevalence of Frailty Among Community-Dwelling Older Adults in the French Three-City Cohort.
    Rahi B1, Colombet Z2, Gonzalez-Cola?o Harmand M3, Dartigues JF3, Boirie Y4, Letenneur L3, Feart C3.
    J Am Med Dir Assoc. 2016 Jul 1;17(7):672.e7-672.e11. doi: 10.1016/j.jamda.2016.05.005.


    BACKGROUND:
    The hypothesis that increasing protein and energy intakes may confer protection against frailty has been suggested, although few studies have examined these associations, especially regarding current protein energy recommendations in the older population.


    AIM:
    To assess the association between frailty and higher protein and energy intakes.


    METHODS:
    The present study is a secondary, cross-sectional analysis of the French Three-City cohort. Participants were community-dwelling older adults aged 65 and over. Frailty was defined as a score of 3/5 among the 5 Fried criteria: weight loss, exhaustion, muscle weakness, slowness, and physical activity. Protein intake was set at a daily intake ?1 g/kg body weight and optimal energy intake defined as a daily intake ?30 kcal/kg. Logistic regressions were performed while adjusting for several sociodemographic and clinical variables.


    RESULTS:
    The study sample consisted of 1345 participants [mean age (SD) 74.0 (4.9) years], of whom 55 (4.1%) were identified as frail. After adjusting for sociodemographic and clinical variables, higher protein intake was significantly associated with a lower frailty prevalence [odds ratio (OR) = 0.41, 95% confidence interval (CI) = 0.19-0.89; P = .024] whereas no significant association was observed between an optimal energy intake and the presence of frailty (OR = 0.70, 95% CI = 0.32-1.55, P = .38).


    CONCLUSIONS:
    A 1 g/kg protein intake was associated with a lower prevalence of frailty in French community-dwelling older subjects. This observation adds to the literature, suggesting increasing the daily protein intake to at least 1 g/kg for older adults aged 65 and more.
    Μεγάλες Προσφορές Συμπληρωμάτων MyProtein <== Κλικ Εδώ

    "Bodybuilding isn't the thing. It's the thing that gets us to the thing." ~ K.M.

    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  2. #2
    Junior Bodybuilder
    Join Date
    20-07-16
    Posts
    128

    Default

    Πιστευω πως αυτο ισχυει για ολες τις ηλικιες,απλα στους ηλικιωμενους η πρωτεινοσυνθεση ειναι φυσιολογικα μικροτερη και επομενως χρειαζεται η εξωτερικη προσληψη περισσοτερο. Χρησιμο αρθρο παντως!

  3. #3
    Pumping Iron orck's Avatar
    Join Date
    27-02-16
    Location
    Παλαιο Φαληρο
    Posts
    322

    Default

    Καποια στιγμη θα μας αφορα και εμας αυτο το αρθρο, αλλοι πιο συντομα και αλλοι πιο αργα...
    Παναγιωτης


 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Λήψη Πρωτεϊνών & Αμινοξέων
    By Qwerdy in forum Συμβουλές Για Νέους Με Το Bodybuilding
    Replies: 10
    Last Post: 19-06-16, 07:01
  2. Μεγαλυτερη εμφαση σε μια μυικη ομαδα.
    By MariosKu in forum Γενικά Θέματα Bodybuilding & Fitness
    Replies: 2
    Last Post: 23-09-13, 21:11
  3. Χαμηλοτερη αποδοση!
    By body-asxetos in forum Συμβουλές Για Νέους Με Το Bodybuilding
    Replies: 7
    Last Post: 14-08-12, 17:42
  4. Πώς να βάλω κιλά χωρίς τη λήψη πρωτείνων;
    By ntuki in forum Συμπληρώματα Διατροφής Bodybuilding
    Replies: 18
    Last Post: 18-02-08, 00:48

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •