Καλώς Ορίσατε Στο Bodybuilders.gr - Κάντε Εγγραφή Και Ελάτε Στην Παρέα Μας! Register

Results 1 to 3 of 3
  1. #1

    Default Υψηλότερη Πρωτεϊνοσύνθεση Σε Άτομα Με Χαμηλότερο Σωματικό Λίπος

    Μια πολυ προσφατη μελετη η οποια δειχνει πως ατομα με χαμηλοτερο ποσοστο σωματικου λιπους εχουν καλυτερη πρωτεινοσυνθεση σε σχεση με ατομα που ειναι υπερβαροι ή παχυσαρκοι.

    -------

    Muscle protein synthesis is higher in lower body fat individuals, compared to overweight and obese.


    Anabolic sensitivity of postprandial muscle protein synthesis to the ingestion of a protein-dense food is reduced in overweight and obese young adults.
    Beals JW1, Sukiennik RA2, Nallabelli J2, Emmons RS2, van Vliet S2, Young JR2, Ulanov AV3, Li Z3, Paluska SA4, De Lisio M5, Burd NA6.


    BACKGROUND:
    Excess body fat diminishes muscle protein synthesis rates in response to hyperinsulinemic-hyperaminoacidemic clamps. However, muscle protein synthetic responses after the ingestion of a protein-dense food source across a range of body mass indexes (BMIs) have not been compared.


    OBJECTIVE:
    We compared the myofibrillar protein synthetic response and underlying nutrient-sensing mechanisms after the ingestion of lean pork between obese, overweight, and healthy-weight adults.


    DESIGN:
    Ten healthy-weight [HW; BMI (in kg/m2): 22.7 ± 0.4], 10 overweight (OW; BMI: 27.1 ± 0.5), and 10 obese (OB; BMI: 35.9 ± 1.3) adults received primed continuous l-[ring-13C6]phenylalanine infusions. Blood and muscle biopsy samples were collected before and after the ingestion of 170 g pork (36 g protein and 3 g fat) to assess skeletal muscle anabolic signaling, amino acid transporters [large neutral and small neutral amino acid transporters (LAT1, SNAT2) and CD98], and myofibrillar protein synthesis.


    RESULTS:
    At baseline, OW and OB groups showed greater relative amounts of mammalian target of rapamycin complex 1 (mTORC1) protein than the HW group. Pork ingestion increased mTORC1 phosphorylation only in the HW group (P = 0.001). LAT1 and SNAT2 protein content increased during the postprandial period in all groups (time effect, P < 0.05). Basal myofibrillar protein synthetic responses were similar between groups (P = 0.43). However, myofibrillar protein synthetic responses (0-300 min) were greater in the HW group (1.6-fold; P = 0.005) after pork ingestion than in the OW and OB groups.


    CONCLUSIONS:
    There is a diminished myofibrillar protein synthetic response to the ingestion of protein-dense food in overweight and obese adults compared with healthy-weight controls. These data indicate that impaired postprandial myofibrillar protein synthetic response may be an early defect with increasing fat mass, potentially dependent on altered anabolic signals, that reduces muscle sensitivity to food ingestion. This trial was registered at clinicaltrials.gov as NCT02613767.


    © 2016 American Society for Nutrition.
    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

  2. #2
    Senior Bodybuilder Secret of Steel's Avatar
    Join Date
    07-01-16
    Posts
    2,280

    Default

    Να και μια έρευνα (που αν την ερμηνεύσω όπως με συμφέρει χαχαχαχαχαχα),
    ουσιαστικά καταρρίπτει και το μύθο του bulking (είπαμε, όπως με συμφέρει. το ξέρω ότι το bulking γίνεται και για αύξηση δύναμης).

  3. #3

    Default

    Το bulking ειναι πλεον εντελως ξεπερασμενο απο οποια αποψη και εαν το δει κανεις.
    Μια μικρη αυξηση λιπους ειναι επιτρεπτη, αλλα σε γενικες γραμμες θελει μεγαλη προσοχη με εβδομαδιαιες μετρησεις.
    "Να θυμάστε ότι αυτό που κάνετε είναι κάτι που ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τη δύναμη της θέλησης ή την αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσουν. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από τη σωματική μας δύναμη για να χτίσουμε και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Χρειάζεται και μια τεράστια ποσότητα πνευματικής δύναμης, και αυτό είναι που οι υπόλοιποι άνθρωποι πραγματικά ζηλεύουν. Πάρτε το ως κοπλιμέντο, διότι ξεχωρίζετε μέσα σε ένα πλήθος ακολούθων."

    "Just remember that you are doing something that so few people in the world have the will power or determination to do. It takes much more than physical strength for us to build and sculpt our bodies. It takes an enormous amount of mental strength as well, and that's what people are truly jealous of. Take it as a compliment, for you stand out in a crowd full of followers."

    "You got a dream, you gotta protect it. If people can't do something themselves, they wanna tell you that you can't do it. If you want something, go get it. Period." ~ Chris Gardner

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Σταθερός Στο 14% Σωματικό Λίπος
    By apostolis94 in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 31
    Last Post: 19-05-15, 22:27
  2. Χαμηλότερο Σωματικό Λίπος - Ίδια Κιλά!
    By gwgoula in forum Βάρη & Αερόβια Άσκηση Για Γυναίκες
    Replies: 13
    Last Post: 03-03-14, 12:51
  3. Βοήθεια!! 20% Σωματικό Λίπος!
    By Giant in forum Διατροφή Για Bodybuilding & Fitness
    Replies: 45
    Last Post: 24-06-10, 14:34
  4. Λιπομέτρηση - Πώς Να Μετρήσω Σωματικό Λίπος ;
    By iskraone in forum Γενικά Θέματα Bodybuilding & Fitness
    Replies: 3
    Last Post: 20-02-08, 07:28

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
All times are GMT +3. The time now is 02:27.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
© Bodybuilders.gr - Greek Bodybuilding