Hello and welcome to our community! Is this your first visit?
Register

Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Senior Bodybuilder aggelos1994's Avatar
    Join Date
    02-01-12
    Location
    Λουτρακι
    Posts
    3,091

    Default Πως βοηθαει το κολυμπι στην θαλασσα τον οργανισμο μας!

    Καλησπερα σε ολους!Επειδη πλησιαζει καλοκαιρι ειπα να γραψω τα ωφελη που εχει το κολυμπι στην υγειΑ αλλα και στην κοινωνικη ζωη μας..Βρηκα ενα χρησιμο αρθρο και ειπα να το παραθεσω.


    Η κολυμβηση ειναι μια ευεργετικη ασκηση.Ειναι ενα αθλημα ζωης που ωφελει το σωμα αλλα και τον εαυτο μας γενικοτερα.Αλλα τι ειναι πραγματικα αυτο που κανει ωφελιμο το κολυμπι?Αυτο εξαρταται απο το τι στοχους εχει ο καθενας.

    Η κολυμβηση ειναι μια υγιης δραστηριοτητα που μπορει να συνεχιστει για μια ζωη και τα οφελη στην υγεια κατα την διαρκεια της ζωης μας,αξιζουν τον κοπο ωστε να ξαναμπουμε στο νερο.

    1)Με το κολυμπι δουλευουν ολοι οι μυες του σωματος με ολες τις διαφορετικες κινησεις.Επισης μπορει να βελτιωσει την δυναμη ενος ατομου,την καρδιακη λειτουργια και την αντοχη.Δεν βοηθα στην οστικη πυκνοτητα(για την οστικη πυκνοτητα θα πρεπει να κανουμε βαρη).Αυτο ειναι ισως το μονο που δεν βοηθαει η κολυμβηση.

    Επισης καποιος που ειναι δρομεας η προπονειται σε τακτικη βαση και θελει να βρει μια δραστηριοτητα που διατηρει τον καρδιακο ρυθμο αλλα δεν θελει να δημιουργησει μεγαλο στρες στο σωμα του το κολυμπι ειναι ιδανικο.

    2)Ισως αν κανετε αλλη μορφη ασκησης εκτος νερου και εχετε υποστει εναν τραυματισμο που σας εμποδιζει να ριξετε βαρος σε μερη των ποδιων οπως το γονατο Η ο αστραγαλος.Τοτε το κολυμπι μπορει να σας βοηθησει.ΑΕΡΟΒΙκη Η τρεξιμο στο νερο Η ακομα και απλη κολυμβηση μπορουν να σας γυμνασουν πολυ καλα χωρις το βαρος του σωματος να σας ενοχλει.

    3)Οπως ειπα παραπανω η τακτικη κολυμβηση αυξανει την αντοχη,την καρδιακη λειτουργια και την μυικη δυναμη.Για αυτο και μπορει να χρησιμεψει ως παραλληλο στοιχειο μιας αλλης ασκησης.Π.χ πριν απο προπονηση στην ξηρα μπορειτε να χρησιμοποιησετε το νερο για προθερμανση.Γιατι η αυξηση του ρυθμου της καρδιας και η μυικη τονωση επιτυγχανονται ευκολα στο νερο.
    Επισης μετα απο προπονηση ξηρας το κολυμπι θα σας δροσισει και επειδη το αιμα κινειται στους μυες βοηθαει επισης και στην αποκατασταση του.Αρα το κολυμπι ειναι ενα καλο ειδος αποθεραπειας.

    4)Επισης υπαρχουν και ψυχολογικα οφελη απο το κολυμπι.Χαλαρωστε και κολυμπηστε με μικρη προσπαθεια και αφηστε το μυαλο σας να περιπλανηθει επικεντρωνοντας το μονο στον ρυθμο των κινησεων σας.
    Αυτη η μορφη διαλογισμου μπορει να σας βοηθησει να αποκτησετε μια αισθηση ευεξιας φευγοντας απο την θαλασσα ανανεωμενοι.

    5)Το κολυμπι δεν ενδεικνυται για χασιμο βαρους λογω της δροσιστικης επιδρασης του νερου.Δηλαδη ενω καιτε πολλες θερμιδες μεσα στο νερο,οταν βγειτε απο το νερο αυτο το καψιμο σταματα.Τα αθληματα ξηρας κανουν τοση καυση θερμιδων οσο ανα ωρα γινετε στο κολυμπι αλλα αυτο το καψιμο θερμιδων συνεχιζεται μεχρι και 18 ωρες μετα την προπονηση.
    Αυτο γινετε γιατι οταν βρισκεστε στο νερο δεν θερμαινεστε τοσο οσο οταν ειστε εκτος νερου και το σωμα σας δεν χρειαζεται να "δουλεψει" για να σας δροσισει οταν η ασκηση ληξει.

    Τελος το κολυμπι γυμναζει ολο το σωμα,την καρδια,τα πνευμονια με την ελαχιστη καταπονηση συνδεσμων.Ενδεικνυται για την αυξηση της φυσικης καταστασης αλλα οχι για χασιμο κιλων..


    Ελπιζω να σας αρεσε και να μαθετε 5 πραγματα απο αυτο εδω το αρθρο!!
    ΑΙΡΟΝ ΝΕΒΕΡ ΛΑΙΣ

  2. #2
    Senior Bodybuilder Παυλίδης's Avatar
    Join Date
    26-06-10
    Posts
    2,221

    Default

    Το 5 που το διάβασες; Ο οργανισμός όταν θέλει αντιμετωπίσει μια κατάσταση (παθογόνοι μικροοργανισμοί, χτυπήματα, κρύο [όπως το νερό της θάλασσας], ακόμα και έντονα συναισθήματα [σεξουαλική διέγερση, φόβο, γέλιο]) αυξάνει τη θερμοκρασία του, μέσω της αύξησης των σφυγμών οπότε καίει περισσότερες θερμίδες. Για να δροσιστούμε, εκ των έσω, πρέπει να συμβεί το αντίθετο. Πιάσε ένα πτώμα να δεις,0 σφυγμοί, παγωμένο, θερμίδα δε καίει. Μηδαμινή σημασία έχει πάντως.

  3. #3
    Advanced Bodybuilder zog89's Avatar
    Join Date
    29-03-10
    Location
    Berlin
    Posts
    1,030

    Default

    Quote Originally Posted by aggelos1994 View Post

    5)Το κολυμπι δεν ενδεικνυται για χασιμο βαρους λογω της δροσιστικης επιδρασης του νερου.Δηλαδη ενω καιτε πολλες θερμιδες μεσα στο νερο,οταν βγειτε απο το νερο αυτο το καψιμο σταματα.Τα αθληματα ξηρας κανουν τοση καυση θερμιδων οσο ανα ωρα γινετε στο κολυμπι αλλα αυτο το καψιμο θερμιδων συνεχιζεται μεχρι και 18 ωρες μετα την προπονηση.
    Αυτο γινετε γιατι οταν βρισκεστε στο νερο δεν θερμαινεστε τοσο οσο οταν ειστε εκτος νερου και το σωμα σας δεν χρειαζεται να "δουλεψει" για να σας δροσισει οταν η ασκηση ληξει.
    Αυτο είναι περιεργο , γιατι θεωρειται μια απο τις καλυτερες αεροβιες αν δεν κανω καποιο λαθος...

    Και νομιζω οτι ολες οι αεροβιες εχουν το after-burn affect...

    δωσε μας και την πηγη του αρθρου αν την εχεις...
    Toumpano Mission Begun....TIME TO GET HUGE!!!!!

  4. #4
    Forum Team Mazda 6's Avatar
    Join Date
    18-02-06
    Location
    Chania, Crete, Greece.
    Posts
    14,138

    Default

    Quote Originally Posted by Παυλίδης View Post
    Πιάσε ένα πτώμα να δεις,0 σφυγμοί, παγωμένο, θερμίδα δε καίει. Μηδαμινή σημασία έχει πάντως.
    ΧΑΧΑΧΑΧΑ

    Άχι και χιόνι να 'μουνα στα όρη του Αλικάμπου,
    να λιώνω να ποτίζουνται τα λούλουδα του κάμπου...

    Αλίκαμπος, Αποκόρωνας, Χανιά, Κρήτη!!!

  5. #5
    Advanced Bodybuilder POWERBUILDER's Avatar
    Join Date
    12-05-09
    Location
    Αλεξανδρούπολη
    Posts
    987

    Default

    Αγγελε καταρχάς μπράβο για το άρθρο! Η παράγραφος 5 όμως πρέπει να διατυπωθεί πιο αναλυτικά για να γίνει κατανοητή.

    Η "ψυκτική" δράση του νερού, έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της θερμοκρασία του σώματος και την ενεργοποίηση των μηχανισμών ομοιόστασης. Οι μηχανισμοί ομοιόστασης στο νερό, ενεργοποιούνται ως φυσική αντίδραση διότι ο θερμοστάτης του σώματος μας, είναι μόνιμα ρυθμισμένος και τον χειμώνα και το καλοκαίρι στους 37C. Ο βαθμός ενεργοποίησης των μηχανισμών ομοιόστασης διαφέρει ανάλογα με την θερμοκρασία του νερού. Οι μηχανισμοί ομοιόστασης που έχει στη διάθεση του το σώμα μας στο νερό είναι οι εξής:

    1. H συστολή των αιμοφόρων αγγείων που βρίσκονται στο δέρμα, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια θερμότητας από το αίμα που κυλάει μέσα σε αυτά.

    2. H αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος έτσι ώστε να κυκλοφορήσει μεγαλύτερη ποσότητα αίματος στα εξωτερικά όργανα που κρυώνουν και να μειωθεί η δυσάρεστη αίσθηση.

    3. Το τρέμουλο. Ο μηχανισμός που ενεργοποιεί το τρέμουλο ονομάζεται θερμορύθμιση (thermoregulation) και ξεκινά από ένα όργανο του εγκεφάλου που λέγεται υποθάλαμος και είναι τόσο ευαίσθητο, ώστε ενεργοποιείται μόλις αισθανθεί την παραμικρή αλλαγή στη θερμοκρασία είτε του σώματος, είτε του εξωτερικού χώρου. Το σώμα, αποφασίζει να κινήσει τους μύες, και μάλιστα τους αυτούς που βρίσκονται γύρω από τα σημαντικά όργανα του σώματος, με δική του πρωτοβουλία, προκαλώντας το τρέμουλο ή τουρτούρισμα. Αυτές οι κινήσεις προφανώς και δεν προσφέρουν κάτι από λειτουργική πλευρά, αλλά βελτιώνουν τη γενική κατάσταση και αίσθηση του σώματος, αφού με αυτόν τον τρόπο πενταπλασιάζεται η παραγωγή θερμότητας. Αυτό συμβαίνει γιατί με την κίνηση των μυών, ο οργανισμός έχει μεγαλύτερες ανάγκες σε οξυγόνο, το οποίο χρησιμοποιείται σε εξώθερμες αντιδράσεις στα κύτταρα των μυών.

    4. Η διούρηση! Σε αρκετά κρύο νερό και σε συνάρτιση με την συστολή των αιμοφόρων αγγείων, ο όγκος του αίματος που περνά από τα αγγεία είναι σταθερός κι έτσι με τη συστολή τους, αυξάνεται και η αρτηριακή πίεση. Η πρώτη αντίδραση του οργανισμού είναι να μειώσει το ρυθμό της καρδιάς, ώστε να μειωθεί και ο ρυθμός με τον οποίο το αίμα κυκλοφορεί στους σωλήνες-αγγεία. Οταν όμως αυτό δεν είναι αρκετό, η μόνη λύση είναι να μειωθεί ο όγκος του αίματος και αυτό γίνεται με φυσικό τρόπο με την επιτάχυνση των διαδικασιών αποβολής του περιττού νερού από το σώμα μέσω της διούρησης!

    Ολα τα παραπάνω, έχουν σαν αποτέλεσμα να υποβάλλουν το σώμα μας σε "υπερωρίες" στην προσπάθεια του να έρθει σε ισσοροπία με το περιβάλλον, προκάλωντας την προσωρινή αύξηση του μεταβολισμού η οποία με την σειρά της θα κάψει και περισσότερες θερμίδες. Η προσωρινή αύξηση του μεταβολισμού διακόπτεται όταν επανερχόμαστε στην ξηρά, διότι διακόπτεται και η δράση όλων εκείνων των μηχανισμών ομοιόστασης. Οταν όμως κάτα την έξοδο μας άπο το νερό, ερχόμαστε σε επαφή με ένα πολύ ζεστό περιβάλλον, κάτι το οποίο είναι πολύ συνηθισμένο στην χώρα μας κάτα την διάρκεια του καλοκαιριού, ενεργοποιείται ένας άλλος μηχανισμός ομοιόστασης που είναι το φαινόμενο της εφίδρωσης. Η προσπάθεια δηλαδή του σωματός μας να "ψύξει" το σώμα μας ώστε να διατηρηθεί η θερμοκρασία του θερμοστάτη στους 37C.

    Τώρα, το άλλο ερώτημα είναι αν όντως το κολύμπι θεωρείται μία αποτελεσματική δραστηριότητα για "απώλεια λίπους" και όχι απλά για κάψιμο θερμιδών:

    Συμφωνα με τον συγγραφέα βιβλίων σε θέματα διατροφής και προπόνησης J. Wilmore:

    Η κολύμβηση δεν θεωρείται αποτελεσματική στο χάσιμο του λίπους εν σύγκριση με τις δρομικές δραστηριότητες, διότι σ? αυτήν συμμετέχουν λιγότεροι μύες, λόγω της αίσθησης της έλειψης βαρύτητας και επειδή το λίπος θεωρείται αναγκαίο απο τον οργανισμό ως μονωτικό υλικό και σαν μέσο επίπλευσης και είναι δύσκολο να χαθεί. Ο Wilmore υποστηρίζει ότι για να γίνει αποτελεσματική καύση λίπους στο νερό, θα πρέπει να αυξηθεί η ένταση. Το συνολικό ποσό του λίπους που καίγεται είναι μεγαλύτερο κατά την διάρκεια υψηλής εντάσεως άσκησης στο νερό (70 με 75% της VO2 Max) συγκρινόμενη με παρόμοιας διάρκειας χαμηλής εώς μέτριας εντάσεως άσκησης (40 εώς 60% της VΟ2 Max).

    Συμφωνα με τον διευθυντή του Swimming Science Journal Brent Rushall:

    «Στην κολύμβηση καις λιγότερο σωματικό λίπος από άλλα σπορ, γιατί το πάνω μέρος του σώματος προτιμά να χρησιμοποιεί υδατάνθρακες για καύσιμο, ενώ τα πόδια καίνε λίπος. Κι επειδή το πάνω μέρος του σώματός σου ψυχραίνει σταδιακά από το νερό, η θερμοκρασία του κορμού δεν μπορεί να φτάσει σε υψηλές θερμοκρασίες.»

    NO GUTS, NO GLORY - NO PAIN, NO GAIN - NO RISKS, NO REWARDS



 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Η Σημασία Των Πρωτεϊνών Για Τον Οργανισμό Μας
    By Musclemar in forum Συμβουλές Για Νέους Με Το Bodybuilding
    Replies: 0
    Last Post: 15-05-08, 09:50
  2. Θάλασσα και λήψη πρωτείνης
    By Mazda 6 in forum Συμπληρώματα Διατροφής Bodybuilding
    Replies: 0
    Last Post: 28-06-06, 03:55

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •